So far so good - Reisverslag uit Someren, Nederland van Junis Mahmoud - WaarBenJij.nu So far so good - Reisverslag uit Someren, Nederland van Junis Mahmoud - WaarBenJij.nu

So far so good

Door: Junis

Blijf op de hoogte en volg Junis

19 Februari 2016 | Nederland, Someren

Heya mates,

Zo dat was me toch een heftige week zeg. Maandag een paar uur voor vertrek een visum geregeld, betaling met de uni hier gefixt en nog slaapplek gevonden ook. Alles weer op het laatste moment zoals gewoonlijk ;)

Nou daar ging ik dan maandagavond met m'n twee koffers, weekendtas en ingescheurde enkelbanden. Op naar een 28 uur durende trip van Amsterdam naar Abu Dhabi om vervolgens naar Gold Coast te vliegen via Melbourne. Het eerste stuk Amsterdam-Abu Dhabi was goed te doen, ik geloof dat ik een uur of 7 in het vliegtuig heb gezeten, af en toe wat geslapen, beetje films kijken, gewoon standaard ritueel. Aangekomen op het vliegveld in Abu Dhabi heb ik 3 uur moeten wachten, inmiddels begon mijn enkel al flink te zwellen, best wel zeer deed het eigenlijk. Ik met m'n treurige gezicht naar die balie toe om te vragen of ze niets iets konden regelen. Ik hoopte natuurlijk even business-class eruit te slepen, maar ja zij zijn ook niet gek he. Ach ja ik was als een van de eersten in het vliegtuig en zat zowat achteraan op rij 44 (45 was de laatste). Met al mijn charmes heb ik de stewardessen in het vliegtuigkeukentje gevraagd of zij niet iets konden regelen. En ja hoor, ik mocht zo nu en dan bij hun komen om m'n been omhoog te doen en om te koelen met ijs. Dat was niet mis moet ik zeggen, want er zaten een paar pareltjes bij.

Om het uur even naar het keukentje om m'n enkel te koelen, been omhoog, beetje ouwehoeren met die vrouwkes. Ze waren allemaal lief, vooral toen er eentje vroeg of ik wat wilde drinken. Ik zei tegen Kristina, doe maar een tonic. Met een knipoogje vroeg ze of ze er misschien wat gin bij mocht doen, ik zei joooow prima!

Na een goeie 13 uur vliegen landde ik in Melbourne, inmiddels was ik m'n pantalon en colbertje kitmuug en heb ik op het vliegveld een paar teenslippers en een shirtje gekocht voor de volgende vlucht van 2 uur naar Gold Coast. De korte broek had ik al in m'n handbagage.

Aangekomen in Gold Coast pakte ik busje 777 richting tramstation. Met de tram ben ik naar Main Beach halte gegaan waar Mitch, met z'n Pa mij zou oppikken om mij vervolgens af te zetten op Anne Street 85. Ik zit nu in een gezellig huisje met op de begane grond 2 slaapkamers. Hierboven wonen 2 vrouwen die weet ik wat uitspoken. Eentje zit volgens mij goed aan drugs.

Vandaag ben ik voor het eerst naar het strand gegaan om te zwemmen, die golven hier zijn echt kneiter hoog en de lifeguards rijden met een wagen over het strand om continue via een megafoon mensen aan te spreken die te ver gaan. Blijkbaar is er gisteren eentje verzopen, ik kan het wel snappen want er is geen beginnen aan tegen die hoge golven. Wel leuk!

Ik sluit maar af met typen want ik heb op school geleerd dat je het maar kort moet houden anders is de aandacht weg. Ik zal proberen om vooral veel korte stukjes vaker te posten in plaats van een grote lap tekst in een keer. Of wat hebben jullie liever? Goed ik ga m'n haren doen en de kroeg in want het is hier inmiddels 19:00 geweest en ik lust wel een pint.

de groeten


  • 29 Februari 2016 - 23:17

    Niek Nijssen :

    Klink echt heel vet, ik blijf je reisverslagen zeker volgen. Want in oktober ben ik aan de beurt om naar Australie te gaan.

    Veel plezier nog studeer ze.

    Laterr

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Someren

5 dagen voor de verre sprong

Goed, zoals de meesten ondertussen wel weten vertrek ik aanstaande maandag voor een paar maanden naar Gold Coast, Australië, om een minor Sport Management te volgen. De laatste dagen in Nederland zijn nabij en natuurlijk wil ik voor mezelf een archief maken waarop ik later met trots op terug mag kijken.

Ik zou mezelf niet zijn als ik alles weer op het laatste moment moet regelen. Er is het een en ander misgegaan met betalen waardoor ik nog geen visum kan aanvragen, hopelijk krijg ik vannacht een mailtje van Griffith University, want daar ga ik studeren, met mijn Conformation of Enrollment. Dan is als het goed is een visum zo geregeld. Verder moet ik nog een plaats hebben om te verblijven, hier ben ik druk mee bezig en ik hoop dat ook morgen of vrijdag geregeld te hebben. Ons mam maakt zich al zorgen dat ik op het vliegveld in Australië weer terug word gestuurd. Het schijnt daar nogal streng te zijn met visums enzo, maar dat komt ook vast wel goed.

Aanstaande zaterdag heb ik een bescheiden afscheidsfeestje met m'n vriendengroep en zondag nog een potje voetbal met Someren 14 tegen koploper Wilhelmina. Hoop dat er niet te grof gemexxt wordt in de kantine, want 28 uur reizen met een kater zie ik niet zo zitten. Ik vlieg met Etihad Airways en heb tweemaal seafood aangeklikt bij de eet opties.

Op deze pagina zal ik dus foto's en hopelijk mooie verhalen bijhouden.

In ieder geval leuk dat je hier eens komt kijken!

De ballen

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2016

So far so good

10 Februari 2016

5 dagen voor de verre sprong
Junis

Half jaartje studie in Australië

Actief sinds 10 Feb. 2016
Verslag gelezen: 1575
Totaal aantal bezoekers 2925

Voorgaande reizen:

15 Februari 2016 - 31 Juli 2016

5 dagen voor de verre sprong

Landen bezocht: